1 Mai - Hipp hurra for Mai


Vel da var vi inne i en ny mnd, planene for denne måneden er ikke mange, men har endel avtaler og møter som skal gjøres. Jeg har begynt med en tilleggsmedisin for diabetesen, og den har fungert utrolig bra. Vekta mi som har stagnert seg over en lang periode nå, bynner enda å løsne. Og siden april 5, har jeg tapt ca 6,9 kg allerede. Hadde blitt glad om jeg greide vertfall 10 kg, men at jeg allerede har nådd det tredje delmålet mitt denne gangen før juli, er jo bare helt fantastisk :D

Ellers går dagene sin vante gang, noen nedturer er det innimellom, men man får vel bare ta en dag om gangen, ikke bite over for mye. Huet mitt har nok som skjer på en gang hver dag, så er ikke vits å utfordre seg sjøl for mye heller.. da kan man fort sprekke..

Litt om hva medisinen har gjort for meg:

Jeg klarer ikke spise store mengder mat, fordi denne medisinen gjør at maten går tregere gjennom kroppen, og at jeg da må spise mindre, ellers risikerer jeg at det kommer opp igjen, eller at jeg blir skikkelig kvalm. 
Jeg klarer ikke søte ting lenger, overdrevent bruk av sukker er ikke tema lenger, noe som har resultert i at jeg ikke har spist godteri på en evighet , og heller ikke drukket hverken brus/sukkerdrikke, eller alkohol. Sist jeg kostem meg med en flaske vin, endte det opp med at maten jeg spiste tidligere kom opp. Er litt deilig å endelig føle at kroppen responderer mer enn den har gjort før, for da bare stappa jeg i meg så mye dritt som kroppen ikke hadde bruk for. 

Så nå for første gang på lenge føler jeg at jeg virkelig går rette veien med helsa vertfall. Den fysiske biten vertfall.. Det psykiske er noe opp å ned fra dag til dag... 
Angst er noe av den største dritten man kan oppleve å leve med, ikke fordi at jeg har så veldig med anfall eller noe, men den konstante tankekjøringa fra jeg står opp om morran til jeg går å legger meg. Men andre dager kan det gå veldig så bra, og jeg føler meg "normal" (hva er normalt egentlig?) Men u know..

Blir sliten av det, når skal det egentlig ta slutt?? Veit ikke sjøl en gang. Kan vel egentlig bare prise meg lykkelig at jeg ikke har latt meg knekke helt. sjøl om man har lyst å gi opp noen ganger.. Men så har man de små lysene i livet sitt, som gjør at man fortsetter å kjempe og kjempe. Så dere blir nok ikke kvitt meg nei :) :D

Vel det for være nok for nå. Det er søndag og hodet mitt er egentlig i "Hvilemodus" i dag :)

HA en fin 1.mai alle sammen :)

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

En ny hverdag!

Mitt liv

Dagene går fremover...