En ny hverdag - 2018

Nå begynner det å bli en stund siden jeg har skrevet noe i bloggen min.

28.09.18

Mye har skjedd siden sist jeg skreiv. Jeg og min samboer har flyttet inn i ny leilighet - denne gangen utenfor Hov, der jeg har bodd siden 2013. Vi flyttet 6 august til en større leilighet på Fall - her trives vi veldig godt.

Det var rett å slett godt å få en ny start, med noen blanke ark. Jeg sliter fremdeles mye med angsten - men forskjellen nå, er at jeg også har fått en ny diagnose: ADD. I fjor 2017 fikk jeg medisiner for den, har begynt på Ritalin , som har hatt god effekt - jeg føler meg mer fokusert enn jeg har gjort på mange år.

Det har også skjedd endel ting som ikke har vært fullt så hyggelig. November 12. 2017 gikk min gode venn og eks-forlovede bort av Kreft. Jeg mistet min onkel som har hatt parkinson, og det har gått veldig mye innpå meg. Jeg har måtte bygd meg selv opp,noe som ikke har vært veldig enkelt. Å jeg er langt fra helt oppe igjen. Det er dager hvor jeg sliter mer enn andre dager og det kan til tider være veldig slitsomt. Både for meg og min nåværende samboer og forlovede.

Siden i fjor har jeg og vært i en lang prosess med å komme innunder Uføretrygd, det har vært mange skjær i sjøen for å få dette gjennom - og det mest krevende har vært at Nav ikke har godtatt det som har blitt gjort i forhold til min diagnose med angs, add og overvekt.
De mener det ikke er gjort nok i forhold til min utredning, på tross av at jeg har vært i utallige behandlinger både psykisk og fysisk.

Jeg må nå begynne en prosess med å anke saken min - og for å være helt ærlig vet jeg ikke helt hvor jeg skal starte. Men tanken er å få kontakt med advokat, som kan tale min sak og hjelpe meg gjennom dette.
Det er mange dager jeg føler at all dette slitet har vært til ingen nytte - å det river meg innvendig for å være ærlig.
Jeg sliter mye med søvnen, og føler at dagene mine blir veldig tynget av alt som skjer. Men jeg har ingen planer om å gi opp i det hele tatt. Selv om jeg har veldig lyst til å gi opp mange ganger.

Jeg har mistet matlyst - og jeg føler at mitt arbeid med å gå ned i vekt også stagnerer veldig når alt dette slår meg ned gang på gang.
Jeg føler at jeg snart trenger en pause fra alt for å hente meg inn igjen, men sånn som ting er nå - er mitt eneste fokus at jeg får orden på dette, sånn at jeg kan komme meg videre å få livet mitt på stell igjen.
Styrken min nå er at jeg har en mann som elsker meg og bryr seg om meg, og kun vil mitt beste hele veien.

Så vi får se da, hvor dette fører meg.

Jeg skal klare dette, uansett hva - takk til dere som ønsker å følge meg på denne veien.

Mvh Monica <3

Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

En ny hverdag!

Mitt liv

Dagene går fremover...