Ett nytt liv


Vel livet tar nye vendinger, som man ikke alltid helt forventer.. Det har vært noen utfordrende uker, men alt i alt, veldig givende også. Man vet tydeligvis ikke hva som venter rundt neste sving, og det tror jeg vi skal være veldig gla for. Det har skjedd mye, noe negativt og masse positivt. 

For 26 år siden traff jeg ett menneske, som skulle vise seg å bli den som man mest sannsynligvis skal dele resten av livet sitt med, men veien dit har vært veldig lang.

Jeg har som mange andre vært igjennom endel forhold, både på godt og vondt, og hvem skulle tru at dette var en oppfølger til det som egentlig skulle komme til å skje.
Jeg ønsker ikke å henge ut noen, eller skylde på noen, for livet skjer. Men at jeg skulle få en ny sjanse til å oppleve dette fantastiske mennesket, hadde jeg aldri trodd. 

23.september 2022, skulle bli en reise som jeg ikke i mine villeste fantasier ville sett for meg, jeg skulle avgårde for å møte en god venn, som jeg ikke har sett på mange år. Vi har hatt mer eller mindre kontakt, men aldri over tid, eller hele tiden. I fjor eller noe sånt, starta jeg opp med TikTok, og kom i kontakt med masse fantastiske mennesker, noen som jeg skulle fortsette kontakten med, og andre som forsvant når man innså hvilke mennesker de var. 

I år, på ett tidspunkt, mens jeg var på live, kom det en person inn i chatten - som skriver "Skal du ikke si hei til exen din?" - umiddelbart begynte jeg å le, for jeg har jo noen exer bak meg. Og hvem i alle dager skulle trodd at dette var han jeg skulle bli så utrolig forelska i igjen, og tilslutt ende opp med å være sammen med, og flytte inn hos. 

Igjen, det har vært en tung tid, samtidig som det har vært mye positivt. Jeg har måtte omplassert min livsvenn gjennom 10 år, min flotte pus Rolfie - han er blitt 12 år gammel, og jeg ville ikke utsette han for mer reising, enn han allerede har vært med på. Heldigvis har han fått ett flott hjem. 
Tilbake fikk jeg en annen firbent venn, Balder - som skulle bli med på lasset for å få Monica tilbake igjen, sammen med hans fantastiske eier, Jan-Roger. Som nå har blitt min kjæreste og samboer. 
Vi er like gamle (ja han er 10 dager eldre), vokst opp mer eller mindre i samme fylket, og da vi var 16 år gamle blei vi sammen for første gang. Det varte ikke lenge, men på ett vis tror vi begge det var en mening med det, for 26 år senere, skulle våre veier møtes igjen, og det er som om vi bare har hatt en gedigen pause, for å lære oss litt av livets strabasiøse og virkelige realitet i livet. 

Jeg er virkelig spent på hva dagene vil bringe oss, men jeg tror at jeg endelig har funnet ro i sjelen, og har kommet dit jeg skal være. Selv om alt er relativt nytt, så kjenner jeg på en enorm ro og tilhørighet, og det er nok det jeg har savnet alle disse årene. 

Så får vi se da, hva livet bringer videre - forhåpentligvis er det nok dritt for en stund..

Update kommer etterhvert 

Ha en fin kveld videre alle sammen  

Kommentarer

Legg inn en kommentar

Populære innlegg fra denne bloggen

En ny hverdag!

Mitt liv

Dagene går fremover...