Hverdagen 2019

Angst

18.09.19

Sliter fremdeles mye med den angsten, og ikke nok med det, jeg føler meg dårlig ellers og. Våkner opp om morran med høy puls innimellom, den er så høy at jeg får panikk av den, eller så har jeg sånn panikk at pulsen blir høyere.. Og det er så slitsomt....

Folk som tror at angst ikke er tungt, må virkelig tenke seg om en gang til før de uttaler seg... det er så syyykt tungt, når man sitter fast i den evige loopen med panikkanfall, redsler for alt mulig, kroppslige påkjenninger som muskel krampe, kvalme, oppkast, svimmelhet,nummenhet osv osv osv..listen er lang.. 

Kommer jeg noen gang til å bli kvitt angsten? Nei det tror jeg ikke, men om jeg får riktig behandling snart, så kan jeg lære å leve med den...

Sånn akkurat i skrivende stund, så er jeg dritdårlig, mest fysisk akkurat nå, fordi panikkanfall er så utrolig utmattende, det tar lang tid før jeg kommer meg helt.. Åsså gruer jeg meg noe sinnsykt til å ta Diabetes medisinen igjen, fordi jeg vet fra tidligere at den har trigga angsten veldig, og da blir det nesten automatisk at den kommer igjen... 

Prøver å puste, slappe av, men det er jaggu ikke enkelt... Hvertfall ikke når jeg føler meg uvel hver gang jeg prøver å slappe av.. 

Kunne jeg bare greid å sove litt til, så kanskje det hadde kommet seg, men det greier jeg ikke.. selv om katten ligger ved siden av meg her på gjesterommet, for jeg måtte flytte på meg. Noen ganger hjelper det å komme meg ut av senga ... og over i ett annet rom. Jeg tror kroppen min og er rimelig anspent i tillegg, pluss at jeg kasta opp når jeg sto opp i sted, så kroppen er nok rimelig gåen.. 

Prøve å slappe av, pust Monica , puuust....


Kommentarer

Populære innlegg fra denne bloggen

En ny hverdag!

Mitt liv

Dagene går fremover...